Sunday 29 September 2024

Aku Dulu Seorang Solo Backpacker - Namun Bukan Sekarang

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera 1Malaysia 

Alhamdulillah syukur masih bernafas di muka bumi yang indah dari ciptaan kehebatan kekuasaan Allah Taala.

Baru jer selamat sampai di sebuah lagi negara baru pada pagi ini. Setelah menaiki bas lebih 9 jam. Maka menjadikan angka baru dalam senarai negara yang telah ku jejaki.

Apa pun my feeling at this moment macam tak berapa nak seronok sangat. Why? Kalau di zaman student dulu, travel seorang diri itu menjadi kebanggaan pada diri sendiri namun tidak bagi sekarang.

Untuk pengetahuan semua. Ini adalah trip solo pertama aku selepas berkahwin.. Where is aku tak pernah tinggalkan wife aku ke mana sahaja aku travel. And there is few time where we travel with the kids.

So bila dah jadi seorang suami dan bergelar ayah. Tiba-tiba pergi travel solo, feeling dia memang lain sangat. Especially bila tempat yang ko pergi terlalu cantik but then ko rasa bersalah sebab your wife tak enjoy benda yang sama.

Banyak lagi la feeling dia.. but for me this will be my last ever travel seorang diri.  Is either travel dgn wife or dengan kids. Then you will be more enjoy. Lagi sedih bila wife bagitahu si bangsu Afnan demam panas. Lagi la hati seorang ayah ni tak tenteram huhu..









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...